Chacarita Moderna: The Brutalist Necropolis of Buenos Aires (Building Books) de Léa Namer és una reflexió meditada i atractiva sobre l’herència d’una utopia moderna, així com una relectura feminista de la història.
El 1949, en una època en què l’Argentina era un dels països més poderosos del món, la ciutat de Buenos Aires va iniciar la construcció del Sexto Panteón, una necròpolis subterrània amb 150.000 sepultures. Aquest monumental cementiri d'estil brutalista és la primera i més gran experimentació d’arquitectura moderna aplicada al camp funerari.
Ítala Fulvia Villa (1913-1991), l’arquitecta oblidada del projecte, va ser una de les primeres dones arquitectes i urbanistes de l’Argentina. Com a pionera del modernisme sud-americà, va contribuir a la planificació del disseny de Le Corbusier per a Buenos Aires.
Seixanta anys després, l’arquitecta francesa Léa Namer descobreix el Sexto Panteón i ressuscita el nom de la seva creadora, duent a terme una profunda investigació sobre aquest cementiri modern únic. Disponible en anglès i en francès, el volum inclou textos de Léa Namer i Ana Maria León. Fotos de Federico Cairoli.
Nascuda el 1989, Léa Namer és una arquitecta francesa que es va graduar el 2012 a l’escola d'arquitectura de París-La Villette. Després de treballar durant diversos anys en estudis d'arquitectura i paisatgisme parisencs, va començar a emprendre projectes de recerca independents centrats en l’arquitectura i el seu entorn. El 2016, va formar part de l’equip de comissaris de l’exposició Îles de la Seine al Pavillon de l’Arsenal de París. El 2021, va transformar les seves exploracions de l’exposició en un llibre infantil: Iris au fil de la Seine (Ed. Magellan). El 2019, va crear Chacarita Moderna, un projecte de recerca centrat en el Sexto Panteón del cementiri de Chacarita, a Buenos Aires. Aquesta necròpolis va inspirar una pràctica artística multidisciplinar, que inclou vídeo, escultures i instal·lacions. A través de la seva obra, convida a una reflexió més àmplia sobre la relació de les societats contemporànies amb la mort i els cementiris.
*Asignación de asiento por orden de llegada. Número de butacas limitado. Si al llegar no quedan asientos libres, su reserva pasa a ser de pie.