X
0 Artículos
Cistella
0 Artículos
X
Accedir
ENREGISTRAR-ME A FINESTRES
LLIBRERIA
PER
LLEGIR
Compartir
Guardar en favorits
6 MAI
Fantasmes d'Hiroshima

La mala memòria, el pòdcast de Cultura&Conflicte, ha dedicat dos capítols excepcionals a la tragèdia d’Hiroshima i Nagasaki. Enguany, 80 anys després d’aquells fets, convidem els seus artífexs i a altres veus autoritzades a parlar-nos sobre el primer bombardeig nuclear de la Història. 


Teresa Turiera-Puigbò és llicenciada en Ciències Polítiques i en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona i té un Màster en Relacions Internacionals per la School of International and Public Affairs de la Universitat de Columbia de Nova York. Teresa Turiera-Puigbò treballa com a periodista i guionista i és membre fundadora del col·lectiu d’arts escèniques i audiovisuals Cultura i Conflicte. Ha desenvolupat part de la seva trajectòria professional a Catalunya Ràdio, on ha treballat com a redactora i editora d’informatius, corresponsal a Brussel·les i a Madrid, i en direcció de programes. Entre el 1991 i el 1997 va seguir el conflicte dels Balcans i els primers judicis del Tribunal Penal Internacional per a l’antiga Iugoslàvia, a l’Haia i al 1997 va guanyar el Premi de Periodisme Europeu Salvador de Madariaga. Els seus articles han estat publicats a diversos mitjans com El País, Le Monde i l’Ara, on també va coordinar el suplement d’informació internacional Planeta. Turiera-Puigbò ha realitzat diversos cursos de dramatúrgia amb Josep M. Miró, Carles Batlle, Frédéric Sonntag i Davide Carnevali, a l’Obrador de la Sala Beckett de Barcelona. 

Jordi Mas López és llicenciat i doctor en Traducció i Interpretació per la Universitat Autònoma de Barcelona, on actualment imparteix classes de llengua i literatura japoneses. Ha centrat la seva recerca en la incorporació de formes poètiques japoneses a la literatura catalana, però també ha tocat temes relacionats amb la traducció per al doblatge i els estudis de l’Àsia Oriental. Ha traduït diverses obres japoneses clàssiques i contemporànies al català, així com un bon nombre de sèries d’animació. Una de les seves traduccions més recents és Pluja negra (Editorial Flaneur), una obra on Masuji Ibuse relata, sense cap mena de sentimentalisme, els efectes espantosos del bombardeig d’Hiroshima. 

Joan Arqué Solà és actor i director de teatre, i membre fundador de Cultura i Conflicte. Ha portat a escena, entre d’altres,Tirant lo Blanc (Festival GREC de Barcelona, Teatre Romea 2024/25); Picasso: Rey, Monstruo y Payaso (Sala Beckett/Teatro Circo Price 2023/24); Moriu-vos (TNC/Temporada Alta/Teatro de la Abadia 2022/23); Canto jo i la muntanya balla (Biblioteca Nacional de Catalunya 2020/22); L'amic retrobat (TNC 2019/20); Qui ets? (Teatre Lliure 2019). Llicenciat en direcció i dramatúrgia per l'institut del Teatre de Barcelona. 


Horari: 19:00h
Més informació: activitats@llibreriafinestres.com | 93 384 08 09