X
0 Artículos
Cistella
0 Artículos
X
Accedir
ENREGISTRAR-ME A FINESTRES
LLIBRERIA
PER
LLEGIR
Compartir
Guardar en favorits
29 MAI
Michel Nieva

amb Rodrigo Fresán

Ficciones gauchopunks (Caja Negra) reuneix les dues primeres novel·les publicades a Buenos Aires per Michel Nieva el 2013 i 2018, una mena de convergència entre Borges i el cyberpunk, aquella corrent que va especular amb una tecnologia al servei de la rebel·lió.


A Ficciones gauchopunks els mites de l'Argentina ressorgeixen, reconfigurats, desplaçant-se cap a un futur incert i brutal.

En ¿Sueñan los gauchoides con ñandúes eléctricos? un jove experimenta amb una màquina i inventa una beguda amb propietats desconegudes que supera en popularitat la Coca-Cola. Entre la biotecnologia i l'omnipotència corporativa, una galeria de personatges variats es proposa objectius insòlits, com revivir Sarmiento, el príncep nacional. En Ascenso y apogeo del Imperio Argentino l'autor explora el gènere de la ucronia, per imaginar un univers paral·lel en el qual l'Argentina és un gran imperi que abasta des de la Terra i la cultura universal fins a les immensitats del cosmos. Amb ecos de Philip K. Dick, les històries que integren aquest text alternen entre diversos plans de la realitat, on una agrupació secreta anti-francesa pren les armes per aturar una invasió, mentre que un llibrer es veu embolicat en una trama policial que involucra obres desconegudes de Perón i el comerç clandestí de parts del seu cos.

Aquestes novel·les construeixen meta-mons i contenen el germe de l'obra posterior de Nieva. També confirmen alguns dels seus interessos recurrents: els complots, els autòmats, l'experiència sud-americana de la tecnologia, les mutacions de la carn, la violència gore. Nieva representa l'Argentina fragmentada entre la barbarie analògica i la civilització digital com aquella gran planura dels acudits de la qual parlava Osvaldo Lamborghini. Només que en la seva versió la tecnologia i la tradició es fonen en les ombres i el que semblava impossible es converteix en un destí tan perturbador com inevitable.


Michel Nieva (Buenos Aires, 1988) és escriptor, traductor i docent. Va estudiar Filosofia a la Universitat de Buenos Aires i actualment és investigador doctoral i docent a la Universitat de Nova York. Va publicar el poemari Papelera de reciclaje (2011), les novel·les ¿Sueñan los gauchoides con ñandúes eléctricos? (Santiago Arcos, 2013), Ascenso y apogeo del Imperio Argentino (Santiago Arcos, 2018), La infancia del mundo (Anagrama, 2023) i els llibres d'assaigs Tecnología y barbarie (Santiago Arcos, 2020) i Ciencia ficción capitalista (Anagrama, 2024). El 2021 va ser elegit per la revista Granta com un dels millors narradors joves en espanyol i el 2022 va obtenir el Premi O. Henry de Ficció Curta pel seu conte El niño dengue. També va escriure el guió del videojoc en 8 bits Elige tu propio gauchoide. La seva obra ha estat traduïda al búlgar, francès, anglès, italià i portuguès.

Rodrigo Fresán (Buenos Aires, 1963) és autor dels llibres Historia argentina, Vidas de santos, Trabajos manuales, Esperanto, La velocidad de las cosas, Mantra (Premi Nou Talent Fnac 2002), Jardines de Kensington (Premi Lateral de Narrativa 2004, finalista Premi Fundació José Manuel Lara), El fondo del cielo (Locus Magazine Favorite Speculative Fiction in Translation Novel 2018, EUA), el tríptic La Parte Contada, compost per La parte inventada (Best Translated Book Award 2018, EUA), La parte soñada i La parte recordada. Les seves últimes obres són Melvill i El estilo de los elementos.


Horari: 19:00h
Més informació: activitats@llibreriafinestres.com | 93 384 08 09